PRZEPISY DOTYCZĄCE WJAZDU NA TEREN UNII EUROPEJSKIEJ

Przepisy dotyczące przywozu, cła i podatki

Czy to na wakacjach, czy w podróży służbowej - lot do USA nie jest codziennością dla większości podróżnych. Jednakże, szczególnie podczas podróży do USA, istnieją wrażliwe przepisy dotyczące wjazdu i przywozu, których należy przestrzegać, aby uniknąć trudności na lotnisku.

ESTA

Oficjalne zezwolenie na podróż do USA!

Wypełnij zgłoszenie celne dla USA.

Załoga linii lotniczych rozda małe niebieskie karty do zgłoszenia celnego podczas lotu do USA. W zależności od linii lotniczych, którymi lecisz, możesz otrzymać już przetłumaczone zgłoszenie celne podczas lotu. Przeczytaj uważnie instrukcje zawarte w formularzu i odpowiedz na wszystkie pytania zgodnie z prawdą.

Po wjeździe do USA i odebraniu bagażu należy przejść kontrolę celną. Tutaj należy przekazać deklarację celną.

Zazwyczaj są dwa wyjścia i musisz wybrać to, które ma zastosowanie do Ciebie:

  1. Osoby, które nie posiadają przy sobie towarów podlegających zgłoszeniu, lub
  2. Osoby przewożące towary podlegające zgłoszeniu.
Customs Declaration USA

Zgłoszenie celne zostanie przekazane już podczas lotu do USA.


Tutaj sprawdzane są towary, które mają zostać zgłoszone, oraz obliczane są cła i podatki. W razie potrzeby towary są konfiskowane.

Przywóz żywności do USA

Ogólnie rzecz biorąc, żywność może być importowana do USA tylko wtedy, gdy nie powoduje żadnych problemów zdrowotnych.

Na przykład, następujące produkty są dozwolone w ich oryginalnym opakowaniu:

  • Słodycze i czekolada
  • Ciastka
  • Orzechy
  • Suszone owoce
  • Przyprawy
  • Oleje roślinne
  • Mąka
  • Makaron bez jajka
  • Ryż
  • Ser twardy
  • Kawa i herbata

W każdym przypadku, wszystkie produkty żywnościowe muszą być zadeklarowane w momencie przybycia do USA, w przeciwnym razie mogą zostać nałożone kary w wysokości do 10.000 USD. Na niektórych lotniskach wykorzystywane są psy wąchające, które są specjalnie przeszkolone w poszukiwaniu pożywienia.

Pieczywo można importować do USA tylko wtedy, gdy znajduje się w oryginalnym opakowaniu.

 

Następujące produkty spożywcze nie mogą być przywożone do USA:

  • Mięso i produkty mięsne, ani świeże, ani suszone, ani konserwowane
  • Produkty pochodzenia zwierzęcego
  • Rośliny
  • Nasiona lub cebulki roślin
  • Świeże przetwory mleczne
  • Kinder surprise eggs, ponieważ ten cukierek zawiera niejadalne przedmioty, które mogłyby zostać połknięte przez dzieci.

Jeśli potrzebujesz odpowiedniej ilości mleka lub produktów mlecznych, ponieważ musisz przygotowywać jedzenie dla niemowląt w trakcie lotu lub wkrótce po nim, możesz otrzymać wyjątek.

Niektóre owoce i warzywa również podlegają ograniczeniom przywozowym, które często się zmieniają. Podróżni powinni zatem w razie potrzeby wcześniej sprawdzić stronę internetową Służby Inspekcji Zdrowia Zwierząt i Roślin (APHIS).

Uwaga: żywność rozdawana w samolocie, np. jabłka lub jogurt, nie może być przewożona do USA i musi być spożywana z wyprzedzeniem.

ESTA Check
Dalej

Importowanie tytoniu, alkoholu i prezentów do USA

Tytoń, alkohol i różnego rodzaju prezenty można kupić na lotnisku w sklepach wolnocłowych. Należy jednak z wyprzedzeniem zapoznać się z przepisami dotyczącymi importu. Jeśli te ilości zostaną przekroczone, prawdopodobnie będziesz musiał zapłacić wysokie cła i podatki.

Jeśli masz ukończone 18 lat lub więcej, możesz przywieźć następujące ilości do USA:

  • około 250 g tytoniu,
  • max. 200 papierosów lub
  • max. 50 cygar

Jeśli masz więcej niż 21 lat, możesz również zabrać ze sobą:

  • max. 1 l alkoholu

Uwaga: Przywóz Absyntu jest zabroniony, ponieważ zawiera on tujony.

Upominki o maksymalnej wartości 100 USD są dozwolone. Ponieważ pracownicy kontroli granicznej mogą chcieć je dokładnie sprawdzić, prezenty nie powinny być pakowane.

Importowanie pieniędzy do USA

Gotówkę można zazwyczaj zabrać do USA do 10.000 USD. Waluty obce, złoto lub papiery wartościowe również powinny być poniżej tego limitu. Wyższe kwoty muszą być zgłaszane organom celnym.

US Entry Regulations money

Import leków do USA

Leki mogą być przywożone do USA tylko w ilościach wymaganych na pobyt.

Leki na receptę, które mogą być uzależniające, muszą znajdować się w ich oryginalnym opakowaniu, w tym w ulotce dołączonej do opakowania. Należą do nich m.in:

  • Środki uspokajające
  • Tabletki nasenne
  • Antydepresanty
  • Medycyna na kaszel

Ponadto należy przedstawić odpowiednie zaświadczenie lekarskie w języku angielskim.

Do USA nie można importować żadnych narkotyków ani narkotyków.

Import zwierząt domowych do USA

Zwierzęta domowe, takie jak koty czy psy, można zazwyczaj zabrać do USA. Jednak zarówno linia lotnicza, z którą lecisz, jak i władze celne USA mają pewne przepisy dotyczące przywozu zwierząt domowych do USA.

Linia lotnicza:

Każda linia lotnicza ma swoje własne przepisy, czy zwierzęta mogą być przewożone w samolocie czy nie, na jakich warunkach i za co pobierają opłatę. Istnieją również ograniczenia dotyczące maksymalnej liczby zwierząt, które mogą być przewożone w kabinie i w przedziale bagażowym. W związku z tym należy poinformować linię lotniczą z dużym wyprzedzeniem przed planowanym lotem i w razie potrzeby zarejestrować swojego zwierzaka.

W przypadku psów służbowych obowiązują inne przepisy, np. psów przewodników.

Organ celny USA

Skrzynka transportowa

Skrzynia, w której zwierzę musi być przewożone podczas lotu, powinna być certyfikowana przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego (IATA). Rozmiar pudełka zależy od wielkości i wagi zwierzęcia. Pudełko musi być wystarczająco duże, aby mogło wstać i zawrócić. Używane pudełka mogą być również używane.

Jeśli boks mieści się pod przednim siedzeniem, a zwierzę waży mniej niż 8 kg, może również latać w kabinie z wieloma liniami lotniczymi. W przeciwnym razie jest on uważany za "zwierzę towarzyszące" i musi być przewożony w klimatyzowanym pomieszczeniu bagażowym.

Importing Pets min

Świadectwa weterynaryjne

Psy i koty potrzebują angielskiego świadectwa zdrowia, które potwierdza, że nie mają żadnych chorób, które mogą być przenoszone na ludzi.

Ponadto świadectwo szczepienia lub paszport dla zwierząt domowych musi być przewożony z psem. Musi to udowodnić, że pies został zaszczepiony przeciwko wściekliźnie co najmniej 30 dni i maksymalnie 12 miesięcy przed planowanym wjazdem do USA.

Wyjątek: Zwierzę żyje od co najmniej 6 miesięcy na obszarze, który został uznany za wolny od wścieklizny przez służbę zdrowia, np. w Australii, lub jest młodszy niż 3 miesiące i dlatego nie może być jeszcze szczepiony. W tym przypadku musi pozostać w kwarantannie w USA do czasu, gdy będzie wystarczająco dorosła, aby mogła być zaszczepiona, a następnie pozostać tam przez kolejne 30 dni.

Ponadto mogą istnieć przepisy w zależności od regionalnych lub obecnych chorób zwierząt. Jeśli, na przykład, pies pochodzi z kraju, w którym coraz częściej występują muchy-śrubogłówki, lekarz weterynarii musi wcześniej przedstawić dowód braku zarażenia.

 

Stan zdrowia zwierzęcia jest sprawdzany za każdym razem, gdy wjeżdża ono do kraju. Jeśli nie spełnia on wszystkich wymagań zdrowotnych, może nie wjechać do kraju i zostanie zwrócony na Twój koszt.

Jeśli chcesz podróżować z psem lub kotem na Hawaje, Guam lub amerykańskiego Samoa, musisz poddać go kwarantannie przez 120 dni.

Zwierzęta takie jak gady i bezkręgowce podlegają specjalnym ograniczeniom, które można znaleźć na stronach US Fish and Wildlife Service.

Importowanie broni do USA

Przepisy dotyczące importu broni do USA również podlegają surowym przepisom.

Na przykład, zabrania się zabierania ze sobą następujących rodzajów broni:

  • W pełni zautomatyzowana broń
  • Broń półautomatyczna
  • Inna broń, np. noże przełączające

Pistolety ręczne mogą być przewożone tylko wtedy, gdy posiadają Państwo specjalne zezwolenie.

Zezwala się na przywóz:

  • Broń sportowa
  • Broń do autoryzowanego polowania.
  • Amunicja

Muszą być one jednak zarejestrowane przez linię lotniczą i odprawione w rozładowanym i zapieczętowanym pudełku jako bagaż. Przy wyjeździe z USA broń i pozostała amunicja muszą być zabrane z powrotem wraz z tobą.

Inne przepisy USA dotyczące przywozu

Oprócz towarów wymienionych powyżej, istnieją inne pozycje, które nie mogą być przywożone do USA. Są to na przykład:

  • Materiały łatwopalne lub wybuchowe, np. fajerwerki
  • Publikacje pornograficzne
  • Futro z psów lub kotów
  • Dobra kultury
  • płyty CD lub DVD z nielegalnie kopiowanymi materiałami

Poniższe produkty mogą być przewożone wyłącznie na specjalnych warunkach i pod warunkiem posiadania specjalnego zezwolenia na ich import:

  • Kość słoniowa - chyba że jest wyraźnie starsza niż 100 lat, np. w przypadku antyków.
  • Trofea myśliwskie
  • Gleba, piasek i gleba

Przekroczenie ilości wyłączonej

Kto przekroczy podane limity importowe, tzn. chce importować do USA więcej produktów niż pozwalają limity zwolnień, musi liczyć się z wysokimi cłami na lotnisku.

Dokładna wysokość tych opłat zależy w dużym stopniu od rodzaju importowanego towaru. Amerykański Urząd Celny i Ochrony Granic (CBP) opracował tak zwany Zharmonizowany System Opłat Celnych (HTS), który informuje o indywidualnych opłatach. Jednakże, ponieważ system ten jest bardzo rozbudowany i czasami mylący, zaleca się bezpośredni kontakt z CBP w przypadku ważnych pytań. Możesz opisać produkt, który chcesz wwieźć do USA i jego ilość urzędnikowi celnemu i poprosić go bezpośrednio o opłaty, których możesz się spodziewać.

Zamek bagażowy zatwierdzony przez TSA

W celu zwiększenia wymogów bezpieczeństwa na lotniskach Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego USA uruchomił w listopadzie 2010 r. Program Administracji Bezpieczeństwem Transportu (TSA).

W ramach tego programu linie lotnicze są zobowiązane m.in. do dokładnej odprawy bagażu przy wjeździe do USA lub podczas tranzytu. Jeśli coś wygląda podejrzanie, bagaż musi być nie tylko sprawdzony, ale również otwarty.

Jeżeli pasażer zamknął swój bagaż, personel TSA złamie zamek w celu sprawdzenia jego zawartości. Organ TSA nie ponosi odpowiedzialności za takie szkody lub opóźnienia w obszarze reklamacji bagażu.

Dlatego też, jeśli chcesz zamknąć bagaż podczas lotu, powinieneś zawsze używać tzw. zamka TSA. Może to być łatwo otwierane przez pracowników ochrony za pomocą klucza głównego. Po sprawdzeniu zawartości bagażu personel może ponownie zamknąć zamek i automatycznie zresetować kombinację numerów pasażerów.

Złożyć wniosek o ESTA