Zasady i warunki

Ogólne warunki handlowe HD Solutions GmbH

§1 Zakres stosowania

1.1 Ogólne warunki umowy pomiędzy HD Solutions GmbH (dalej "my") a klientem wchodzą w życie z chwilą zawarcia odpowiedniej umowy dotyczącej wniosku ESTA - ESTA oznacza elektroniczny system zezwoleń na podróż i jest to zezwolenie na wjazd do USA w ramach programu bezwizowego (punkt 2).

Tylko indywidualne zamówienia zawarte i uzgodnione oddzielnie są ważne dla konsultacji i przetwarzania wiz amerykańskich poza aplikacją ESTA. Chętnie prześlemy je Państwu oddzielnie przed zawarciem umowy.

1.2 Warunki klienta, które są sprzeczne lub odbiegają od tych ogólnych warunków, nie są uznawane, chyba że wyraźnie wyraziliśmy zgodę na ich ważność na piśmie. Nasze ogólne warunki handlowe obowiązują również wtedy, gdy świadczymy usługę bezwarunkowo, mimo znajomości warunków klienta, które są sprzeczne i odbiegają od naszych warunków handlowych.

§2 WARUNKI UBIEGANIA SIĘ O ZEZWOLENIE NA PODRÓŻ ESTA

2.1. Zawarcie umowy

2.1.1 Opisana przez nas oferta usług w gazetach, Internecie itp. nie stanowi oferty prawnie wiążącej. Klient zawiera prawnie wiążącą umowę z cyfrowym złożeniem wniosku ESTA za pośrednictwem strony internetowej www.esta-online.org.

2.1.2 W przypadku składania wniosku online, zamówienie zostanie zrealizowane dopiero po wypełnieniu danych osobowych i kliknięciu przycisku "aplikuj teraz". W trakcie procesu składania zamówienia klient może w każdej chwili skorygować swoje dane, klikając przycisk "Wstecz". Dopóki klient nie kliknie przycisku "Zastosuj teraz" po wypełnieniu wniosku, klient może w każdej chwili zrezygnować z całego procesu składania wniosku.

2.1.3 Po złożeniu wniosku na stronie www.esta-online.org klient otrzyma od nas niezwłocznie wiadomość e-mail z potwierdzeniem złożenia wniosku. Ten odbiór zamówienia jest wysyłany w celu potwierdzenia, że zamówienie zostało do nas złożone i nie jest to wiążące przyjęcie zamówienia.

2.1.4 Umowa zostaje zawarta tylko wtedy, gdy zamówienie zostanie przez nas potwierdzone w formie tekstowej lub gdy formularz zgłoszeniowy zostanie przetworzony. W związku z tym klient zrzeka się prawa do oddzielnego oświadczenia o przyjęciu zamówienia zgodnie z § 151 S. 1 BGB (niemiecki kodeks cywilny). Potwierdzenie zamówienia może być porównywalne z otrzymaniem zamówienia.

2.1.5 W przypadku zastosowania online tekst umowy zostanie przez nas zapisany.

2.2 Polityka anulowania zamówienia

2.2.1 Prawo odstąpienia od umowy

Klient może odstąpić od umowy w formie tekstowej (np. listownie, e-mailem) w ciągu dwóch tygodni bez podania przyczyny. Dwutygodniowy termin rozpoczyna się z chwilą otrzymania przez klienta oświadczenia o odstąpieniu w formie tekstowej, jednak nie wcześniej niż przed zawarciem umowy i nie przed wypełnieniem przez nas obowiązku udzielenia informacji zgodnie z § 312 c ust. 2 BGB i. V. m. § 1 ust. 1, 2 i 4 BGB-InfoV, jak również nasze obowiązki zgodnie z § 312e ustęp. 1 Zdanie 1 BGB w związku z § 3 BGB-InfoV (niemiecki kodeks cywilny). Klient musi odstąpić od umowy w określonym terminie, aby zapewnić sobie możliwość odstąpienia od umowy. Po otrzymaniu wiadomości od klienta, że chce anulować swoją aplikację, odpowiemy najpóźniej w ciągu 24 godzin, w zależności od czasu wysłania wiadomości przez klienta. Nasze godziny obsługi to codziennie (od poniedziałku do niedzieli) od 8 rano do 10 po południu.

W celu odstąpienia od umowy należy skontaktować się z klientem:

HD Solutions GmbH
Danckelmannstr. 9
14059 Berlin, Niemcy

Identyfikator podatkowy (NIP) naszej firmy to DE360759747

Telefon: +49 (0)30-511 0 511

Formularz kontaktowy

2.2.2 Cofnięcie konsekwencji

W przypadku pomyślnego wycofania umowy, wzajemnie otrzymane usługi podlegają zwrotowi, jak również wszelkie wynikające z nich korzyści (np. odsetki). Jeżeli klient nie jest w stanie zwrócić otrzymanej usługi w całości i tylko częściowo lub w stanie pogorszonym, to musi wypłacić odszkodowanie za wartość usługi. Aby płatność została zwrócona, wszystkie zobowiązania muszą zostać spełnione w ciągu 30 dni. Termin 30 dni rozpoczyna się wraz z zawiadomieniem o odstąpieniu od umowy dla klientów i otrzymaniem przez nas zawiadomienia o odstąpieniu od umowy.

2.2.3 Warunek szczególny

Prawo klienta do odstąpienia od umowy wygasa przedwcześnie, jeśli rozpoczniemy wykonywanie usług wyraźnie uzgodnionych przed upływem okresu odstąpienia lub usług, które klient sam zainicjował (np. pobieranie).

Klikając na przycisk "Zamów teraz" i aktywując pole wyboru wcześniej, klient wyraża wyraźną zgodę i tym samym akceptuje wcześniejsze wygaśnięcie prawa do odstąpienia od umowy.

2.3 Zakres usług

2.3.1. Ułatwiamy klientowi ubieganie się o elektroniczną autoryzację podróży - ESTA - w ramach Programu bezwizowego. Nie ponosimy odpowiedzialności za udzielenie klientowi autoryzacji podróży. Władze imigracyjne Stanów Zjednoczonych są jedynym organem odpowiedzialnym za podjęcie tej decyzji.

2.3.2 Dane, którymi klient dzieli się z nami, zostaną przekazane na czas w odpowiedniej formie władzom amerykańskim, zgodnie z ustaleniami. Jeżeli otrzymamy od właściwych władz USA potwierdzenie otrzymania wniosku lub dostęp do wniosku, jak również status wniosku ESTA, skontaktujemy się z klientem w celu uzyskania tych informacji.

2.3.3 Zaznaczamy wyraźnie, że złożenie wniosku o ESTA jest możliwe tylko wtedy, gdy klient prześle nam wszystkie wymagane dokumenty i kompletne dane przed upływem wymaganego terminu. Jeżeli klient nie udostępni nam wszystkich wymaganych danych, złożenie wniosku o ESTA nie jest możliwe.

2.3.4 Jeżeli nie jest możliwe złożenie wniosku o ESTA do właściwych władz Stanów Zjednoczonych z powodu nieprzewidzianych okoliczności lub siły pozostającej poza naszą kontrolą - jak wojna, embargo, awaria (elektronicznych) linii komunikacyjnych, ograniczenia technologiczne, zmiana odpowiednich przepisów prawnych mających wpływ na program ESTA lub sposób składania wniosków - obie strony mają prawo do odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia od umowy klient jest zobowiązany do uiszczenia opłaty manipulacyjnej w wysokości 20€ za wszelkie poniesione wydatki. Obie strony umowy mają prawo udowodnić, że wydatki są niższe lub wyższe.

2.4 Obowiązki klienta

2.4.1. Klient jest zobowiązany do dostarczenia nam wszystkich niezbędnych informacji i materiałów (np. zdjęć) w wymaganej przez nas formie i jakości przed upływem terminu w celu wypełnienia wniosku ESTA. W trakcie procesu zamawiania, klienci zostaną poinformowani o aktualnym terminie przekazania nam wszystkich danych.

2.4.2 Klient jest zobowiązany do podania nam dokładnych danych i niezwłocznego poinformowania nas o wszelkich zmianach. Klient nie jest uprawniony do wielokrotnego ubiegania się o wizę z różnymi nazwiskami lub adresami. Nie będziemy sprawdzać przekazanych nam przez klienta informacji pod kątem ich prawdziwości merytorycznej.

2.4.3 Klient przenosi na nas wszystkie prawa do wykorzystania przesłanych zdjęć i zapewnia, że prawa te nie naruszają praw osób trzecich (np. prawa autorskie). Jeżeli osoba trzecia wystąpi z roszczeniem o naruszenie praw użytkownika z powodu nieuprawnionego wykorzystania zdjęcia, klient jest zobowiązany do zwolnienia nas z roszczeń osób trzecich w tym zakresie. Obowiązki klienta wynikające z klauzuli odszkodowawczej wymagają od niego pokrycia pełnych kosztów obrony prawnej (np. koszty sądowe i adwokackie) dla nas.

2.4.5 Jeżeli klient naruszy te zobowiązania, zastrzegamy sobie prawo do odstąpienia od umowy i/lub żądania odszkodowania z powodu naruszenia umowy.

2.5 Ceny

2.5.1 Ceny są ostateczne i stanowią płatności brutto. Ceny zawierają ustawowy podatek VAT oraz wszystkie koszty uboczne, które powstają w ramach świadczenia naszych usług. Ceny obejmują wszystkie nasze opłaty za usługi i zawierają koszty wszelkiej korespondencji z klientem, czy to za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonicznej czy zwykłej poczty, dostarczenie wyniku online lub pocztą elektroniczną, jak również wszelkie oficjalne opłaty za autoryzację E-Visa pobierane przez odpowiednie władze.

2.5.2 W cenę nie są wliczone usługi, które wykraczają poza nasze ogólne usługi konsultacyjne dla zwycięzców: Należą do nich na przykład opłaty za kompleksowe konsultacje wizowe w USA oraz koszty związane z procesem składania wniosków przez osoby trzecie.

2.5.3 Ekskluzywne oferty dla każdego pakietu usług będą wyświetlane jako takie na naszej stronie internetowej, w gazetach itp.

2.5.4 Identyfikator podatkowy (NIP) naszej firmy to DE360759747

2.6 Płatność

2.6.1 Opłata za usługę jest należna w całości bez potrąceń, gdy tylko zgłoszenie uczestnictwa zostanie rozpatrzone.

2.6.2 Klient może wybrać z listy metod płatności, które są oferowane w momencie składania zamówienia.

2.6.3 Klient nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań płatniczych, gdy opłata za usługę nie zostanie przez nas otrzymana w ciągu dziesięciu dni od rozpatrzenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W takim przypadku zastrzegamy sobie prawo do dochodzenia odszkodowania z powodu niedotrzymania umowy i/lub odstąpienia od umowy. W przypadku zwłoki klient musi zapłacić odsetki w wysokości 5% powyżej stopy bazowej, a przedsiębiorstwo musi zapłacić 8% powyżej stopy bazowej. Nasze prawo do dochodzenia wyższego odszkodowania w przypadku, gdy nie będzie to miało wpływu na nasze prawo do odszkodowania.

2.6.4 Zastrzegamy sobie prawo do wstrzymania świadczenia usług do czasu dokonania pełnej płatności.

2.6.5 Klient ma prawo do odszkodowania tylko pod warunkiem, że jego roszczenia wzajemne, które nie są przedmiotem sporu i są prawnie egzekwowalne, zostaną przez nas uznane. Ponadto klient może skorzystać z prawa zatrzymania, pod warunkiem, że jego roszczenie wzajemne opiera się na tym samym stosunku umownym.

2.6.6 Jeżeli klient zażąda dokonania płatności kartą kredytową, a zamówienie jest lub stanie się nieważne, klient jest zobowiązany najpierw odczekać dwa tygodnie po wysłaniu do nas wniosku o zwrot kosztów w formie tekstowej przed ustaleniem zwrotu kosztów. Jeżeli klient nie spełni tych wymogów, jest on zobowiązany do pokrycia kosztów zwrotu należności przez dany instytut kredytowy.

2.6.7 Jeśli wniosek klienta zostanie odrzucony przez władze Stanów Zjednoczonych, pełny zwrot kosztów zostanie dokonany automatycznie (w przypadku rezerwacji pakietu Premium lub First Class). Nie jest wymagana wiadomość e-mail z prośbą o zwrot pieniędzy.
Tylko wtedy, gdy klient jest w sposób oczywisty odpowiedzialny za odrzucenie, ponieważ ważne dane nie zostały prawidłowo podane (patrz również 2.4.2.), automatyczny zwrot pieniędzy niestety nie może zostać dokonany.

2.7 Ograniczenia odpowiedzialności

2.7.1 Przejmujemy nieograniczoną odpowiedzialność za oszukańcze ukrywanie wad, naruszenie gwarancji jakości, roszczenia wynikające z ustawy o odpowiedzialności za produkt, uszczerbek na zdrowiu, uszkodzenie życia, uszkodzenia ciała lub zdrowia, jak również za szkody spowodowane umyślnie lub w wyniku rażącego niedbalstwa.

2.7.2 W przypadku innych szkód odpowiadamy tylko za te, które naruszają zobowiązania umowne i tylko te, które w momencie zawierania umowy były typowo przewidywalne. W takim przypadku odpowiedzialność jest ograniczona do kwoty równej dwukrotności ceny kupna zapłaconej na podstawie niniejszej umowy.

2.7.3 Dalsze roszczenia klienta - niezależnie od podstawy prawnej - są wykluczone. W szczególności nie odpowiadamy za utracone zyski lub inne szkody finansowe klienta. W przypadku, gdy nasza odpowiedzialność umowna jest wykluczona lub ograniczona, dotyczy to również odpowiedzialności naszych ustawowych przedstawicieli i agentów.

2.7.4 Odpowiadamy wyłącznie za treści zastrzeżone na naszej stronie internetowej www.esta-online.org Nie ponosimy odpowiedzialności i nie mamy żadnego wpływu na treści umieszczone na stronach internetowych, do których udostępniamy linki na naszej stronie internetowej. Nie przyjmujemy treści zewnętrznych jako własnych. To roszczenie dotyczy wszystkich linków zamieszczonych na naszej stronie internetowej oraz wszystkich treści na stronach internetowych, do których prowadzą te linki. Jeśli dowiemy się o jakichkolwiek nielegalnych treściach umieszczonych na takiej zewnętrznej stronie, natychmiast zablokujemy dostęp do tej strony.

2.7.5 W przypadku, gdy nasza odpowiedzialność umowna jest wykluczona lub ograniczona, dotyczy to również odpowiedzialności naszych przedstawicieli prawnych i agentów.

2.7.6 Środki podjęte przez władze Stanów Zjednoczonych wykraczają poza naszą strefę wpływów, w związku z czym nie możemy ponosić odpowiedzialności za ich działania i zaniechania. Dotyczy to w szczególności zmian w odpowiednich przepisach prawnych i programie ESTA przez rząd USA oraz wszelkich błędów popełnionych przez władze USA.

2.7.7 Korzystając z naszych usług i naszej strony internetowej, klient zgadza się w pełni zabezpieczyć i zwolnić z odpowiedzialności HD Solutions GmbH, w tym naszych agentów, pracowników i partnerów, i zrzeka się prawa do wniesienia pozwu w przypadku jakichkolwiek problemów wynikających z niewłaściwego użycia lub nadużycia naszej strony internetowej.

2.8 Ochrona danych osobowych

2.8.1 Zobowiązujemy się do ochrony prywatności wszystkich osób, które korzystają z naszych usług i do traktowania danych osobowych w sposób poufny. Postępujemy przy tym zgodnie z zasadą oszczędności danych i unikania danych, tzn. pobieramy i wykorzystujemy tylko tyle danych, ile jest absolutnie konieczne do realizacji procesu zamówienia i komunikacji, o ile klient wyraził na to zgodę. Podstawą do tego są obowiązujące przepisy, takie jak federalna ustawa o ochronie danych osobowych (BDSG) oraz ustawa o telemediach (TMG).

2.8.2 Dane otrzymane od kupującego są przede wszystkim gromadzone, przetwarzane, wykorzystywane i przekazywane osobom trzecim, którym zlecamy dalszą realizację i przetwarzanie stosunków umownych. Zwracamy uwagę, że właściwy organ USA nie jest związany wysokimi standardami ochrony danych obowiązującymi w Unii Europejskiej.

2.8.3 W zakresie dozwolonym przez prawo jesteśmy również uprawnieni do gromadzenia i przetwarzania danych dla własnych celów marketingowych oraz do przekazywania ich osobom trzecim. Klient może w każdej chwili sprzeciwić się wykorzystywaniu, przetwarzaniu lub przekazywaniu swoich danych w celach marketingowych, informując nas o tym lub odwołując swoją zgodę. Po otrzymaniu sprzeciwu lub odwołania nie będziemy już wykorzystywać, przetwarzać ani przekazywać tych danych do celów marketingowych.

2.8.4 Klient ma w każdej chwili prawo do bezpłatnej informacji o swoich zapisanych danych oraz do ich poprawiania, usuwania i blokowania. W tym celu może on skontaktować się z info@esta-online.org lub z naszą infolinią serwisową +49 30 511 0 511.

2.8.5 Dalsze informacje na temat rodzaju, zakresu, lokalizacji i celu gromadzenia, wykorzystywania i przekazywania danych osobowych można znaleźć w naszej polityce ochrony danych osobowych.

§3 Obsługa klienta

Chętnie odpowiemy na pytania i skargi klientów pod poniższym adresem i numerem:

HD Solutions GmbH
Danckelmannstr. 9
14059 Berlin, Niemcy

E-Mail: info@esta-online.org

§4 Klauzule końcowe

4.1 W odniesieniu do wszystkich stosunków prywatnych pomiędzy nami a klientem obowiązuje prawo Republiki Federalnej Niemiec.

4.2 Wyłącznym miejscem jurysdykcji dla wszystkich sporów dotyczących tego stosunku umownego jest Berlin, Niemcy, jeśli klient jest kupcem, osobą prawną prawa publicznego lub odrębnym funduszem prawa publicznego.

4.3 Językiem umowy jest język angielski.

4.4. Jeśli poszczególne warunki umowy staną się całkowicie lub częściowo nieważne, pozostałe warunki umowy pozostaną skuteczne. Jeżeli umowa zostanie unieważniona w całości lub w części, obie strony umowy zgadzają się na zastąpienie unieważnionego warunku takim, który jest tak samo skuteczny prawnie oraz podobny pod względem ekonomicznym i tekstowym. To samo dotyczy sytuacji, gdy w umowie występują braki.

§5 Skargi i rozstrzyganie sporów

Mamy nadzieję, że nie będzie żadnych problemów ze świadczonymi przez nas usługami. Jeśli jednak masz skargę dotyczącą świadczonej usługi lub faktury, poinformuj nas o tym jak najszybciej. Postaramy się szybko rozwiązać każdy problem.

Jeśli chcesz złożyć formalną skargę dotyczącą dowolnej części naszych usług, wyślij wiadomość e-mail na adres support_int@esta-online.org . W wiadomości e-mail należy podać

  • imię i nazwisko
  • numer klienta lub numer wniosku
  • dokładny powód złożenia skargi

Jeśli otrzymamy formalną skargę, postępujemy w następny sposób:

  • Analizujemy formę i treść skargi, aby ustalić, czy jest to poważna sprawa, która wymaga natychmiastowej interwencji kierownictwa.
  • Sprawdzamy kompletność dostarczonych informacji, aby upewnić się, że podano wszystkie szczegóły pomocne w dochodzeniu, takie jak nazwiska, daty i godziny wydarzeń, kopie odpowiednich dowodów. Następnie postępujemy w sposób poniższy:
  • Rozpatrzymy skargi i, w razie potrzeby zaangażujemy kompetentnych pracowników wewnętrznych.
  • udzielamy formalnej pisemnej odpowiedzi w ciągu 7 dni roboczych od przyjęcia skargi, przedstawiając wnioski, do których doszliśmy, powody wszelkich decyzji oraz szczegóły proponowanych rozwiązań i zaleceń, które zamierzamy wydać.

Jeśli to nie rozwiąże skargi, można skontaktować się z właściwą komisją ds. arbitrażu konsumenckiego. Komisja Europejska zapewnia platformę pozasądowego rozstrzygania sporów. Daje to konsumentom możliwość rozstrzygania sporów związanych z ich zamówieniami online z wyprzedzeniem, bez konieczności udawania się do sądu. Platforma rozstrzygania sporów jest dostępna pod zewnętrznym linkiem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Właściwym polubownym sądem konsumenckim jest:

Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Warszawie
ul. Sienkiewicza 3
Warszawa, 00-015
http://wiih.org.pl

Nie jesteśmy jednak zobowiązani ani chętni do udziału w postępowaniu rozstrzygającym spory przed komisją arbitrażową ds. konsumentów.

Berlin, Luty 2024 r.

Rząd USA zastrzega sobie prawo do spontanicznych zmian przepisów i opłat bez wcześniejszego powiadomienia. Dlatego należy sprawdzić na krótko przed podróżą do USA (np. na stronie internetowej U.S. Customs and Border Protection, U.S. Citizenship and Immigration Services, Centers for Disease Control and Prevention lub U.S. Department of Homeland Security), czy nie zaszły jakieś zmiany.

Jetzt ESTA beantragen